| |

One page dla biznesu

one page dla biznesu

To, że każdy biznes powinien być w sieci i posiadać własną stronę internetową, nie ulega żadnej wątpliwości. Już 67% firm posiada własną stronę internetową. Inną kwestią jest, w jakiej formie powinna być ta strona. Nie każdy biznes wymaga tworzenia stron o rozbudowanej strukturze zapełnionej wieloma treściami. Rozwiązaniem, które pozwala mieć własne miejsce w Internecie bez potrzeby tworzenia strony z wieloma podstronami, jest one page dla biznesu.

One page, czyli www w pigułce

One page jest formą strony internetowej bez dodatkowych podstron. Wszystkie informacje – o firmie, o świadczonych przez nią usługach, czy o tworzonych przez nią produktach, a także dane kontaktowe, znajdują się na jednej stronie. To dokładnie tak, jakbyśmy najważniejsze informacje umieścili na jednej kartce. One page zbudowana jest na zasadzie segmentów. Każdy segment dotyczy innej treści odnoszącej się do danego biznesu. Tak więc przewijając taką stronę, po kolei zapoznajemy się z informacjami o firmie.

strona internetowa typu one page

Dla kogo one page?

Prosta forma strony typu one page sprawdzi się dla tych, którzy chcą potraktować swoją obecność w Internecie na zasadzie wizytówki. One page pozwala na przekazanie potencjalnemu klientowi podstawowych informacji. Rozszerzenie wiedzy odbywa się już za pomocą innych kanałów – typu telefon, e-mail, czy formularz kontaktowy. Dobrym przykładem może być one page Fittydent Polska.

one page kreacjusze

Ważne elementy strony one page

Aby strona one page sprawdziła się jako dobra prezentacja biznesu, kluczową kwestią jest dobra jakość treści. Zbudowana musi być ona na słowach kluczowych, krótkich, chwytliwych, ale też oddających ideę nagłówkach. Nieodzownym elementem są również grafiki. Dobre zdjęcia zawsze robią przewagę w ocenie atrakcyjności oferty. One page, to jednak przede wszystkim design. Charakteryzować się on musi, oprócz intuicyjności dla użytkownika, prostotą i czytelnością.

Podsumowanie

Niewątpliwie do zalet one page można zaliczyć wygodę w przeglądaniu jej na urządzeniach mobilnych. Zazwyczaj one page odznaczają się też atrakcyjnością wizualną i prostotą w obsłudze. I co ważne – pozwalają użytkownikowi na szybkie zapoznanie się z treścią oraz skutecznie wzywają do działania. Oczywistą wadą stron typu one page jest brak możliwości przedstawienia dużej ilości treści. To powoduje, że utrudniona jest prezentacja pełnej oferty firmy. Od strony technicznej one page są również trudniejsze do pozycjonowania. Forma one page sprawdzi się dla wszystkich, których biznes jeszcze nie jest widoczny w sieci, a którzy nie bardzo wiedzą, od czego zacząć budować swoją stronę. One page gwarantuje, że potencjalny klient będzie mógł dotrzeć do podstawowych informacji szybko i skutecznie.