Domena dla Twojej firmy

Trudno prowadzić biznes bez obecności w Internecie. Jeśli firma chce za jego pośrednictwem zdobywać klientów, musi posiadać stronę internetową choćby w formie wizytówki. Każda strona internetowa ma zaś konkretny jej adres – domenę.
Czym jest domena?
Adres internetowy składa się z nazwy domeny i rozszerzenia. Dla przykładu – adres kreacjusze.pl składa się z nazwy domeny “kreacjusze” i rozszerzenia “pl”. Odpowiedni dobór domeny wpływa nie tylko na widoczność w wyszukiwarkach, ale przede wszystkim ma znaczenie marketingowe. Domena, to najczęściej wprost nazwa firmy, ewentualnie produktu.
Domena dla nowej marki
Dobrą praktyką przy tworzeniu nazwy marki, tego jak nazywać ma się nowa firma, jest uwzględnienie odpowiedniej domeny. Otrzymując zlecenie wymyślenia nazwy, która będzie przyciągać, zawsze sprawdzamy nasze pomysły z dostępnością domeny. Czasem bowiem okazuje się, że domena jest już zajęta.
Dostępność domeny możesz sprawdzić na przykład na stronie Atthost, wpisując ją w oknie wyszukiwania.
Domena dla istniejącej marki
Sprawa wygląda inaczej w przypadku marki, która już istnieje. Przy zleceniu tworzenia strony internetowej, staramy się dobierać taką nazwę domeny, jak nazwa firmy. Co w przypadku, gdy okazuje się, że domena jest już wykorzystywana? Czasem istnieje możliwość odkupienia domeny od jej właściciela. Gdy nie jest to możliwe, bądź koszt domeny nie jest akceptowany przez naszego klienta, poszukujemy innych rozwiązań. Jednym z nich jest wybór domeny z innym rozszerzeniem. Gdy te też także są zajęte, szukamy kombinacji nazwy firmy. Odważnym krokiem, co nie znaczy, że nie gwarantującym sukcesu, jest postawienie na nazwę domeny, która nie jest związana wprost z nazwą marki. Szukamy wtedy hasła reklamowego, które może być domeną, bądź odwołujemy się do branży danej firmy.