Sprzedaż na żywo w Internecie

Nie tylko czasy pandemii wymuszają poszukiwanie nowych rozwiązań prowadzenia sprzedaży. Aby sprzedawać, trzeba uruchamiać kolejne obszary promocji i reklamy. Jedną z nich, która ostatnio mocno się rozwija, jest sprzedaż na żywo przez Internet, zwłaszcza za pomocą Facebooka.
Dlaczego warto prowadzić transmisje live?
Transmisje live, to nic innego, jak prezentacja produktów z możliwością ich zakupu. Plusów tego typu sprzedaży jest wiele. Potencjalny klient może przeglądać ofertę siedząc na kanapie w swoim domu. Ma też możliwość za pomocą komunikatora wchodzić w interakcję ze sprzedającym. Może też ostatecznie dokonać zamówienia. Sprzedający, oprócz możliwości prezentacji nowości, bądź wyprzedaży, dociera do szerokiej grupy odbiorców w krótkim czasie. Transmisje na żywo w Internecie pozwalają na sprzedaż globalną.

Jak zwiększyć oglądalność?
Aby w sprzedaży na żywo na Facebooku zgromadzić dużą liczbę obserwujących, trzeba dobrze przygotować promocję wydarzenia. Długofalowym działaniem jest budowanie grupy fanów na fanpage. To gwarantuje, że informacja o nadchodzącym wydarzeniu dociera do szerokiej grupy potencjalnych klientów. Na kilka dni przed sprzedażą na żywo warto przygotować atrakcyjne grafiki promocyjne. Powinny one wyróżniać się chwytliwymi hasłami. Nie może też zabraknąć na nich informacji – daty i godziny rozpoczęcia transmisji na żywo. Sprawdzonym sposobem na zwiększenie oglądalności jest przygotowanie gadżetów reklamowych, które można dodawać do zamówień dokonanych w trakcie transmisji.
Sklep internetowy
Transmisje na żywo w Internecie, to także dobry moment na reklamowanie własnego sklepu internetowego. Klienci, którzy nie zdecydują się na zamówienie podczas „live”, będą zawsze mogli na spokojnie przejrzeć produkty w sklepie internetowym. Spotkanie sprzedażowe, to też okazja na przekazanie informacji o kodach rabatowych, które zostały zaplanowane w sklepie internetowym.

