Wymiary grafik na Facebooka, aby prezentowały się poprawnie

Jeśli prowadzisz Fanpage swojego biznesu, to odpowiednie przygotowanie grafik na Facebooka pozwoli na profesjonalny wygląd przedstawianych tam treści. Oprócz samego wyglądu poszczególnych grafik na Fanpage, kluczowy jest ich wymiar.
Zdjęcie w tle
Zdjęcie w tle, tak zwany cover znajduje się w górnej części Fanpage. Rekomendowany przez Facebooka wymiar, to 820×312 px. Istotne jest to, iż grafika zdjęcie w tle na urządzeniach mobilnych wyświetlana jest z jej środkowego zakresu o szerokości 556 px.

Zdjęcie profilowe
Zdjęcie profilowe, to kluczowa grafika. W sytuacji komentowania, czy udostępniania widziane jest właśnie zdjęcie profilowe. Przy budowaniu własnej marki warto, aby zdjęciem profilowym było logo firmy. Proponowany przez Facebooka wymiar grafiki, to 168×168 px.

Zdjęcie na Fanpage
Dodawanie zdjęć na Fanpage, według Facebooka powinno mieć wymiar 1200×900 px. Niemniej dobrze prezentują się, uwzględniając zwłaszcza urządzenia mobilne grafiki o wymiarach 800×800 px.


Reklama karuzelowa
Dodawanie grafik do reklamy karuzelowej na fanpage pozwala na prezentowanie na raz kilku produktów. Może też służyć jako prezentacja. Sugerowany przez Facebooka wymiar takiej grafiki, to 600xz600 px.

Okładka Wydarzenia
W sytuacji, gdy tworzone jest na Facebooku wydarzenie związane np. z prowadzonym biznesem, wymiar grafiki nagłówka Wydarzenia powinien być 1920×1080 px.

Relacje
Jeśli chcesz przygotować grafikę do relacji – czyli widocznych do 24 godzin prezentacji materiałów, rekomendowanym jej wymiarem będzie 900×1600 px.

Grafiki na Fanpage można przygotować ze własnym zakresie, bądź skorzystać z usług doświadczonych grafików, którzy przygotują szablony zgodne zarówno pod względem wymiarów grafik, jak i atrakcyjnej ich formy i treści.