Baner – popularna reklama zewnętrzna

Jedną z najbardziej popularnych form reklamy zewnętrznej jest baner. Sprawdza się on praktycznie w każdej branży biznesowej. Jednak aby przyciągać uwagę potencjalnych klientów, baner musi być odpowiednio zaprojektowany. Ze względów praktycznych jest też istotne jego odpowiednie wydrukowanie.

Projekt baneru
Najczęściej popełnianym błędem przy projektowaniu baneru jest umieszczanie na nim zbyt dużej ilości treści. Należy pamiętać, że odbiorca nie ma czasu na czytanie zawartych na nim informacji. Baner musi zadziałać na odbiorcę w ciągu chwili. O ile przechodzień ma trochę więcej czasu na zapoznanie się z reklamą zewnętrzną, o tyle podróżujący samochodem nie ma szans na zapoznanie się ze wszystkimi szczegółami zawartymi na banerze. Dobrze zaprojektowany baner, oprócz grafiki lub zdjęcia kojarzonego z danym biznesem, bądź po prostu przykuwającego uwagę, ma chwytliwe hasło. Odpowiednie hasło promocyjne, to szansa, że baner zapadnie w pamięci potencjalnego klienta. Niezbędnymi informacjami na banerze reklamowym powinny być też dane kontaktowe. I na tym wystarczy. Im mniej szczegółów, tym przekaz reklamowy baneru lepszy.

Odpowiedni wydruk
Banery, ze względu na warunki atmosferyczne, drukowane są na tworzywie zwanym frontlight. Odpowiednio wysoka gramatura – grubość (np. 510 g) gwarantuje jego wytrzymałość. Jednak oprócz samego materiału, z którego wykonywany jest baner, istotne jest przygotowanie jego mocowania. Tylko banery ze zgrzewaniem i gęstym oczkowaniem -(np. co 50 cm) powalają na ich solidne przymocowanie. Banery drukowane mogą być jednostronnie oraz dwustronnie. Coraz częściej wykorzystywana jest też metoda druku odblaskowego. W przypadku banerów o dużych rozmiarach, a także banerów umieszczanych w miejscach narażonych na silny wiatr, idealnym rozwiązaniem jest ich wydruk na siatce mesh. Siatka mesh gwarantuje przepuszczalność powietrza i obniża wagę baneru.
