Fotografia w reklamie

mateusz wydra fotograf

Z początkiem lutego dołączyłem do Kreacjuszy. W zespole odpowiedzialny jestem za przygotowywanie fotografii. To niezwykle istotny obszar z punktu widzenia nowoczesnej reklamy. Dlaczego?

Ostatnie lata pokazują, jak wielką siłą są social media. Pandemia COVID tylko rozwinęła to zjawisko. Małe i średnie przedsiębiorstwa odchodzą od reklam znanych dotychczas tj. plakatu, czy ulotki. Trwa poszukiwanie nowych form przekazu. Ilość osób korzystających z Internetu i portali społecznościowych stale rośnie. Należy pamiętać, że młode pokolenie korzysta głównie z tego, co ma do zaoferowania Internet. Patrząc na to perspektywicznie, odpowiednie ukierunkowanie działań reklamowych w tej przestrzeni może przynieść wymierne korzyści.

Bez zdjęcia nie ma Instagrama

Każdy z Nas zapewne wie, że dobre, czytelne i estetyczne zdjęcie, to punkt zaczepienia w zdobyciu nowego klienta. Nikt przecież nie zatrzyma się na reklamie, która przedstawia niestarannie wykonaną fotografię. Dobrym argumentem może być fakt, że znane portale przyciągają głównie grafiką. Wyobraźcie sobie sytuacje, w której zamieszczamy post na Instagramie. Mamy bardzo dobry tekst, super produkt do zaoferowania i bardzo słabe zdjęcie lub jego brak. Czy ktoś zauważy naszą ofertę na głównej stronie Instagrama? Raczej nie. Choćby dlatego, że na głównej stronie portalu nie wyświetlają się treści postów, a tylko same zdjęcia.

Kupujemy oczami

Wielu z nas często nie zdaje sobie sprawy z siły fotografii. I tu proste zadanie dla Was. Zastanówcie się: idąc do sklepu spożywczego po produkt, którego wcześniej nie kupowaliście i go nie znacie – jaki wybierzecie? Ten w ładnym, estetycznym opakowaniu, czy ten ze słabą grafiką? A np. oferta sprzedaży samochodów na Allegro? Przykładów można mnożyć, ponieważ fotografia odgrywa ważną rolę w reklamie.

Mateusz Wydra – fotograf