10 powodów dlaczego warto robić filmy promocyjne

Marcin Olczak

W 2012 roku pokusiłem się o stwierdzenie, że: film reklamowy, promocyjny czy jakikolwiek przekaz video za pomocą kanałów multimedialnych i mediów społecznościowych w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw jest przyszłością. Mija prawie 10 lat – połowa firm stoi nad przepaścią bankructwa przez COVID. Prawie całe życie toczy się w sieci, a my wciąż głównie filmujemy kotlety i wódkę… choć tego też nam zabronili.

Pragnę przedstawić Tobie 10 powodów, które mogą przekonać Cię do zainwestowania w formę reklamy jaką jest film promocyjny.

Rola filmu w marketingu w 10 prostych punktach

  1. Film możesz umieścić nie tylko na swojej stronie. Internet daje nam możliwość docierania do dużej grupy ludzi w krótkim czasie. YouTube, Vimeo, Facebook – jeśli tylko sprytnie i trafnie opiszesz swój film, będzie oglądany znacznie częściej niż wtedy, gdybyś zamieścił go wyłącznie na swojej stronie.
  2. Siłą filmu promocyjnego jest fakt, że posługuje się komunikatem wizualnym i dźwiękowym naraz. Docieranie do świadomości widza tymi dwoma kanałami powoduje szybsze przyswajanie informacji, a tym samym.
  3. Użytkownicy Internetu są leniwi. Dzisiaj więcej niż 5 linijek tekstu jest co najmniej zniechęcających, dla niektórych wręcz odstraszających. Film jest wygodny – jedno kliknięcie i informacje same spływają z ekranu.
  4. Statystyki nie kłamią. Filmy mają wyższy współczynnik klikalności w wyszukiwarce Google niż jakikolwiek inny rodzaj zawartości. Co więcej, Google promuje YouTube kładąc większy nacisk na wyświetlanie filmów odpowiadających na zapytanie, niż obrazów.
  5. Internauci oczekują wideo. Dzisiaj film promocyjny zamieszczony na Twojej stronie lub kanale YouTube jest standardem, którego oczekują klienci. Unikatowa treść zawsze jest w cenie. Jednak ilość materiału filmowego wrzucanego do sieci mówi sama za siebie: w ciągu jednej minuty na serwery YouTube uploadowanych jest aż 70 godzin materiałów wideo!
  6. Dzięki audiowizualnemu charakterowi nie tylko łatwiej pochwycisz uwagę odbiorcy, ale także będziesz mógł skutecznie nią pokierować, dla osiągnięci zamierzonego celu, jakim jest sprzedaż, lub kontakt z Tobą!
  7. Film zwiększa zainteresowanie Twoją witryną – ponownie. Statystyki są jednoznaczne – strony, na których dostępny jest film zatrzymują uwagę odbiorców na średnio 7 minut dłużej, niż strony bez zawartości audiowizualnej.
  8. Budowanie zaufania. Jeśli inwestujesz swoją energię i pieniądze w spot reklamowy, to znaczy, że traktujesz swój biznes poważnie. Potencjalni klienci postrzegają Cię jako dużą firmę z solidnymi fundamentami.
  9. Film promocyjny, który umieścisz w sieci jest znacznie trwalszy niż jakakolwiek reklama. Ta zwykle wykupiona jest na określony czas, bądź zwyczajnie przemija. Twój film promocyjny umieszczony w sieci pozostanie w niej tak długo, dopóki sam go nie usuniesz.
  10. Wideo produktowe, które opisuje cechy produktu i pozwala klientom przyjrzeć się mu z bliska, ma nieocenioną moc. Każdy z nas kupując produkt woli przed zakupem dokładnie mu się przyjrzeć, ocenić jego właściwości, jakość i wartość użytkową.
realizowanie filmu promocyjnego

Podsumowanie

Zbiór powyższych 10 powodów, dla których warto robić filmy promocyjne powstał jako wypadkowa 10 letniego doświadczenia w branży niskobudżetowych produkcji filmowych wykonanych dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Marcin Olczak – Kreacjusz, filmowiec i pasjonat ruchomego obrazu