10 powodów dlaczego warto robić filmy promocyjne

W 2012 roku pokusiłem się o stwierdzenie, że: film reklamowy, promocyjny czy jakikolwiek przekaz video za pomocą kanałów multimedialnych i mediów społecznościowych w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw jest przyszłością. Mija prawie 10 lat – połowa firm stoi nad przepaścią bankructwa przez COVID. Prawie całe życie toczy się w sieci, a my wciąż głównie filmujemy kotlety i wódkę… choć tego też nam zabronili.
Pragnę przedstawić Tobie 10 powodów, które mogą przekonać Cię do zainwestowania w formę reklamy jaką jest film promocyjny.
Rola filmu w marketingu w 10 prostych punktach
- Film możesz umieścić nie tylko na swojej stronie. Internet daje nam możliwość docierania do dużej grupy ludzi w krótkim czasie. YouTube, Vimeo, Facebook – jeśli tylko sprytnie i trafnie opiszesz swój film, będzie oglądany znacznie częściej niż wtedy, gdybyś zamieścił go wyłącznie na swojej stronie.
- Siłą filmu promocyjnego jest fakt, że posługuje się komunikatem wizualnym i dźwiękowym naraz. Docieranie do świadomości widza tymi dwoma kanałami powoduje szybsze przyswajanie informacji, a tym samym.
- Użytkownicy Internetu są leniwi. Dzisiaj więcej niż 5 linijek tekstu jest co najmniej zniechęcających, dla niektórych wręcz odstraszających. Film jest wygodny – jedno kliknięcie i informacje same spływają z ekranu.
- Statystyki nie kłamią. Filmy mają wyższy współczynnik klikalności w wyszukiwarce Google niż jakikolwiek inny rodzaj zawartości. Co więcej, Google promuje YouTube kładąc większy nacisk na wyświetlanie filmów odpowiadających na zapytanie, niż obrazów.
- Internauci oczekują wideo. Dzisiaj film promocyjny zamieszczony na Twojej stronie lub kanale YouTube jest standardem, którego oczekują klienci. Unikatowa treść zawsze jest w cenie. Jednak ilość materiału filmowego wrzucanego do sieci mówi sama za siebie: w ciągu jednej minuty na serwery YouTube uploadowanych jest aż 70 godzin materiałów wideo!
- Dzięki audiowizualnemu charakterowi nie tylko łatwiej pochwycisz uwagę odbiorcy, ale także będziesz mógł skutecznie nią pokierować, dla osiągnięci zamierzonego celu, jakim jest sprzedaż, lub kontakt z Tobą!
- Film zwiększa zainteresowanie Twoją witryną – ponownie. Statystyki są jednoznaczne – strony, na których dostępny jest film zatrzymują uwagę odbiorców na średnio 7 minut dłużej, niż strony bez zawartości audiowizualnej.
- Budowanie zaufania. Jeśli inwestujesz swoją energię i pieniądze w spot reklamowy, to znaczy, że traktujesz swój biznes poważnie. Potencjalni klienci postrzegają Cię jako dużą firmę z solidnymi fundamentami.
- Film promocyjny, który umieścisz w sieci jest znacznie trwalszy niż jakakolwiek reklama. Ta zwykle wykupiona jest na określony czas, bądź zwyczajnie przemija. Twój film promocyjny umieszczony w sieci pozostanie w niej tak długo, dopóki sam go nie usuniesz.
- Wideo produktowe, które opisuje cechy produktu i pozwala klientom przyjrzeć się mu z bliska, ma nieocenioną moc. Każdy z nas kupując produkt woli przed zakupem dokładnie mu się przyjrzeć, ocenić jego właściwości, jakość i wartość użytkową.

Podsumowanie
Zbiór powyższych 10 powodów, dla których warto robić filmy promocyjne powstał jako wypadkowa 10 letniego doświadczenia w branży niskobudżetowych produkcji filmowych wykonanych dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Marcin Olczak – Kreacjusz, filmowiec i pasjonat ruchomego obrazu